Veelgestelde vragen

Hieronder kunt u, door op de juiste categorie te klikken, veelgestelde vragen en -door op de vragen te klikken- de daarbij behorende antwoorden nalezen. Staat uw vraag er niet bij, of is het antwoord niet toereikend? Bel ons dan op (072) 85 10 200 of stuur ons een mail via info@vanhollant.nl.

Wonen

Is er een wachtlijst bij Van Hollant?

Op dit moment zijn alle zorgappartementen van Van Hollant Craenenbroeck in gebruik. Gezien het natuurlijke verloop komen er met enige regelmaat appartementen opnieuw beschikbaar.

U kunt zich aanmelden voor onze wachtlijst om direct op de hoogte te worden gebracht indien er een appartement voor u beschikbaar komt. Gelieve hierbij uw situatie, zorgvraag en eventuele wensen kort toe te lichten zodat wij u alleen voor geschikte appartementen benaderen. Vanzelfsprekend kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. We zijn bereikbaar op: 072-85 10 200.

Kan ik mijn eigen bezittingen meenemen?

Ja, u woont in uw eigen huurappartement. U kunt dit appartement aankleden zoals u wilt. U kiest zelf welke vloerbedekking u wilt hebben, welke gordijnen u ophangt en u kunt uw appartement inrichten met uw eigen meubels.

Kan ik in een zorgvilla van Van Hollant met mijn partner samenwonen?

Ja, bij Van Hollant Craenenbroeck kunt u samen blijven wonen met uw partner. Ook als slechts één van beiden een zorgindicatie heeft, kunt u samen met uw partner in uw eigen appartement wonen.

Kan ik altijd bezoek ontvangen, wanneer ik dat wil?

Ja, u woont in uw eigen appartement, dus u kunt zelf bepalen wanneer u bezoek ontvangt.

Wordt mijn appartement schoongemaakt?

Het schoonmaken van de algemene ruimten valt binnen de woonservicekosten. U woont in uw eigen appartement, waarbij wij u (indien nodig) kunnen ondersteunen in het schoonmaken van uw appartement. De kosten hiervan worden vaak vergoed door de WMO. Wanneer dat niet kan, wordt dit particulier aan u doorberekend.

Kan ik mijn appartement verbouwen?

Indien u bouwkundige aanpassingen wenst aan uw appartement zal er altijd een verzoek bij de locatiemanager ingediend moeten worden. De locatie manager zal vervolgens inventariseren of uw wensen gerealiseerd kunnen worden en welke kosten daarvoor doorbelast zullen worden.

Is er een opzegtermijn?

Bij Van Hollant kunt u uw woonservicecontract opzeggen per de eerste van elke maand. Van Hollant hanteert daarbij een opzegtermijn van 2 kalendermaanden.

Zorg

Voor wie is een Van Hollant zorgvilla geschikt?

U kunt in de zorgvilla wonen wanneer u of uw partner een zorgvraag heeft, of wanneer u beide zorg behoeft. Het kan om zowel lichamelijke (somatische) zorg gaan, als om geheugenproblematiek (bijvoorbeeld dementie).

Hoeveel zorg heb ik nodig?

Uw zorgvraag bepaalt hoeveel zorg u nodig heeft. U vraagt een zorgindicatie aan om uw zorgvraag vast te stellen. Deze zorgindicatie staat voor het aantal zorguren dat wij kunnen leveren. De indicatie aanvraag of andere administratie rondom uw zorg kunnen wij voor u regelen.

Kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn zorg ontvang?

Ja, bij Van Hollant kunt u met de zorgmedewerkers en de huishoudelijke medewerkers afspreken wanneer zij bij u in uw appartement komen. In het zogeheten ‘zorgleefplan’, dat wij samen met u opstellen,  worden al uw wensen vastgelegd. Wij proberen binnen onze mogelijkheden altijd rekening te houden met uw wensen.

Kan ik in een appartement bij Van Hollant wonen als ik last heb van geheugenproblematiek?

Ja, er zijn mogelijkheden voor bewoners met geheugenproblematiek (bijvoorbeeld dementie). Van Hollant heeft ‘open’ zorgvilla’s. Dat betekent dat iedere bewoner te allen tijde zelf bepaalt wanneer hij of zij naar buiten gaat. Indien een bewoner voor de eigen veiligheid een ‘gesloten’ omgeving nodig heeft, is de zorgvilla niet geschikt als woonomgeving.

Is er dagbesteding in de zorgvilla?

Ja, er is binnen de zorgvilla een gevarieerd activiteitenprogramma voor de bewoners. Deze activiteiten vinden meestal plaats in de salon, maar bij mooi weer gaan we ook regelmatig naar buiten. Het programma wordt afgestemd op de wensen en behoeften van de bewoners.

Kan ik ook fysiotherapie krijgen?

Uw eigen fysiotherapeut kan (indien beschikbaar) samen met u gebruik maken van de fysio fitness ruimte. De zorgvilla heeft bovendien afspraken met een lokale fysiotherapie praktijk.

Wie zorgt er voor de zorgadministratie?

De zorgcoördinator van Van Hollant kan de administratie rondom uw zorg coördineren.

Voortzetting van uw levensstijl

Hoe is het eten geregeld?

De chef-kok verzorgt elke dag de lunch en het diner. U kiest zelf of u de maaltijd in uw appartement of in de tuinkamer of de salon gebruikt. Wanneer u bezoek heeft, kunnen zij mee-eten. Uiteraard overlegt de kok regelmatig met u op welke wijze hij aan uw menuwensen tegemoet kan komen.

Kunnen mijn gasten mee-eten?

Ja, uw gasten kunnen altijd mee-eten met alle maaltijden. De kosten worden naar wens direct voldaan door middel van een pin transactie of periodiek aan u doorbelast.

Kan ik bij mijn eigen huisarts blijven?

Dat kan natuurlijk, mits uw huisarts hieraan mee wil werken.

Mag mijn huisdier ook in de zorgvilla wonen?

Ja, natuurlijk! Het is uw eigen appartement en daar is uw huisdier van harte welkom. Wel is het belangrijk dat u uw huisdieren zelf kunt verzorgen.

Worden er activiteiten aangeboden?

Bij Van Hollant worden er dagelijks activiteiten georganiseerd, zowel gezamenlijk als individueel. U kunt hierbij denken aan beweeg activiteiten, huiskamer concerten, geheugentraining, etc. U kiest zelf of u deelneemt aan de aangeboden activiteiten.

Zit er een keuken in mijn appartement?

Ja, alle appartementen zijn uitgerust met een kitchenette.

Wie doet mijn boodschappen?

U woont bij Van Hollant in uw eigen appartement en draagt daarom zelf verantwoordelijkheid voor het kopen van uw boodschappen. Wel kunnen we bijvoorbeeld het laten thuisbezorgen van de boodschappen voor u coördineren. De kosten voor het coördineren en bezorgen worden dan aan u doorbelast.

Verzorgt Van Hollant ook mijn was?

Jazeker, in de zorgvilla is een was service aanwezig. Al uw kleding en linnengoed wordt voor u gewassen. Dit is een onderdeel van de maandelijkse woonservicekosten.

Kleding dat chemisch gereinigd moet worden is niet bij de woonservicekosten inbegrepen. Uiteraard kunnen we dit wel voor u coördineren, de kosten zullen aan u doorbelast worden.

Financiën

Hoe is de telefoon, de TV en de internetvoorzieningen geregeld?

Elk appartement is uitgerust met een TV aansluiting en bedrade en draadloze internet toegang. Ook is er een telefoonaansluiting in elk appartement. Wij kunnen uw eigen telefoonnummer voor u meeverhuizen indien de provider dat toestaat. Uw maandelijkse gebruikskosten van de telefoon belasten we aan u door.

En de Gemeentelijke heffingen?

Bij Van Hollant woont u zelfstandig in uw eigen appartement. De wettelijke gemeentelijke belastingen dient u als gevolg hiervan zelf te voldoen en zijn geen onderdeel van de woonservicekosten.

Pedicure, manicure en kapper?

In de beautysalon kunt u terecht voor een pedicure- of manicure behandeling of een kappersbezoek. De kosten worden door Van Hollant voldaan en  vervolgens aan u doorbelast.

Kosten excursies

Regelmatig organiseren de activiteitenbegeleiders excursies voor bewoners met verschillende zorgvragen. De kosten van deze excursies worden gedeeld door de deelnemers. U kunt hierbij denken aan de huur van het vervoer of de entreekaarten of de consumpties.

Echtparen / partners

Kan ik in zorgvilla met mijn partner samenwonen?

Ja, bij Van Hollant kunt u in uw eigen appartement samen blijven wonen met uw partner.

Ook wanneer mijn partner geen zorgvraag heeft?

Ja, u kunt altijd samen in de zorgvilla wonen, ook als één van beiden geen zorg nodig heeft.

Kan mijn partner (die geen zorg nodig heeft) in de zorgvilla blijven wonen als ik kom te overlijden?

Ja, uw partner kan dan gewoon in Craenenbroeck blijven wonen.

Kan mijn partner mantelzorg verlenen?

Ja, uw partner kan in de zorgvilla zelf bepalen hoeveel en op welke momenten mantelzorg verleend wordt en waar de professionele zorg het overneemt.

Aanmelden nieuwsbrief

Blijf middels onze nieuwsbrief op de hoogte van de beschikbaarheid, nieuws, activiteiten en andere ontwikkelingen.

Brochure aanvragen

Bent u geïnteresseerd in een van onze villa’s? Vraag een brochure aan om alles even rustig na te lezen.

Rondleiding aanvragen

Wilt u één van onze villa’s van binnen zien? Wij ontvangen u graag voor een kopje koffie en een rondleiding.

Contact informatie

Neem contact
met ons op:

Hoofdkantoor

Kennemerstraatweg 229, 1851 NA  Heiloo

Telefoon

Craenenbroeck: (072) 85 10 200
Bestevaer: (075) 80 80 800